[Localization] OLPCorps : a summer grant program for student initiatives?

Mohd Lazim decfiv at yahoo.com
Wed Feb 25 15:18:38 EST 2009

Translation in Bahasa Melayu:

Hello,

Sekumpulan pelajar telah mengusahakan dua projek kecil di Afrika semenjak tahun lalu dan telah menghasilkan projek OLPCorps Afrika untuk menggalakkan pelajar di setiap tempat untuk mencari dan menyumbang kepada projek sekolah sokongan tempatan.

Anda boleh mencari cadangan tersebut di
http://wiki.laptop.org/go/OLPCorps_Africa

OLPC mengambil serius perkara ini sebagai promosi dan kewangan tahun ini. Paul Commons daripada Universiti Indiana telah mengetuai cadangan pembangunan.

Saya ingin mendengar pemikiran manusia. Saya mempunyai pemikiran saya sendiri, tetapi untuk sekarang saya menghadkan diri saya dengan mengatakan: Saya melihat murid sekolah yang bijak seramai pelajar universiti, memiliki projek yang sama untuk dibanggakan sehingga kanak-kanak dengan XO tidak dapat mencadangkan projek mereka, meta-"papar sumber" tidak berfungsi sebaiknya.

SJ