[OLPC-DE] OLPC / Constructivism Teach the Teacher school?

Greg Smith gregsmitholpc at gmail.com
Do Nov 13 08:36:45 EST 2008

Hi All,

Interesting thread on languages. I hope Sayamindu has time to translate
it if he does not speak German.

I speak almost no German but I read the subjects on this list every
couple of days just to stay in touch. I didn't know you had a wiki, so
that was a good idea to mention the URL.

I can give you some input based on the Spanish list which I contribute
to regularly: http://lists.laptop.org/listinfo/olpc-sur

First of all, encourage people to participate whatever language they
prefer (which I think are doing).

Second if you want to reach kids and teachers it must be in their
language. They must also feel safe to post in their own language.

Third, if you want to run a bi-lingual project, be ready to translate a
lot! If you are bilingual and want to reach everybody, write it in both
languages, even if it takes a lot more work.

I didn't realize there were many German speaking teachers using the XO
right now, but if you want to get them involved make it easy.

That's my 2 cents or pfennig (now that its all Euros, does anyone
remember pfennig? :-) .

Good luck.

Thanks,

Greg S

**********************

auf Deutsch, gerade vom babelfish (http://babelfish.yahoo.com/), ohne zu
redigieren.

Hallo alle,

Interessant Gewinde auf Sprachen. Ich hoffe, dass Sayamindu Zeit hat, es
zu übersetzen wenn spricht nicht Deutsches.

Ich spreche fast kein Deutsches, aber ich lese die Themen auf dieser
Liste jedes Paar von Tagen gerade, um in der Note zu bleiben.

Ich wusste nicht, dass Sie ein wiki hatten, damit eine gute Idee, das
URL zu erwähnen war.

Ich kann Ihnen etwas Eingang geben, der auf der spanischen Liste
basiert, die ich zu regelmäßig beitrage:

Zuerst regen Sie Leute an, teilzunehmen, was Sprache sie bevorzugen (die
ich tue denke).

An zweiter Stelle, wenn Sie Kinder und Lehrer erreichen möchten, muss
sie in ihrer Sprache sein. Sie müssen sicher auch sich fühlen, in ihrer
eigenen Sprache bekanntzugeben.

Drittens wenn Sie ein zweisprachiges Projekt laufen lassen möchten,
seien Sie bereit, viel zu übersetzen!

Ich verwirklichte nicht, dass es viele Deutsch sprechenden Lehrer gab,
die im Augenblick das XO verwenden, aber, wenn Sie sie beteiligt
erhalten möchten, bilden Sie es einfach.

meine 2 pfennig.

Danke, Greg S