[OLPC Bolivia] [Sur] Experiencia con el robot educativo Butiá en el evento sumo.uy 2011

Andres Aguirre aguirrea en gmail.com
Vie Nov 4 17:06:51 EDT 2011

Hi Walter, thank you for reading our wiki!
Yes, some of the examples are not in Spanish because they was made in
the GNOME version of TurtleArt (we allways try to translate capturing
the screen into a computer running sugar).
At the moment I think that the only tutorial in english is the one
that explain how to use boxes. Is there any way of using the GNOME
version of TurtleArt with internalization ?
The internalization is working fine in the computers running sugar as
you can see in this video:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=czvJy0A9yUk#t=8s
http://www.youtube.com/watch?v=okw28rSs8fc
Where Nicolas explain us how his algorithm works ;)

greet
Andrés

P.D thanks for the help with internalization!

Spanish:

Hola Walter, gracias por leer nuestra wiki!
Si, algunos de los ejemplos no están en español debido a que fueron
hechos en la versión GNOME de TortugArte (siempre tratamos de
traducirlo capturando la pantalla desde una computadora corriendo
sugar).
Creo que en este momento el único tutorial en ingles es el que explica
el uso de las cajas. ¿Existe alguna forma de utilizar la versión GNOME
de TortugArte con internalización?
La internalización está funcionando bien en computadoras corriendo
sugar, como pueden ver en el video:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=czvJy0A9yUk#t=8s
http://www.youtube.com/watch?v=okw28rSs8fc
Donde Nicolás nos explica como funciona su algoritmo :)

saludos
Andrés

P.D gracias por la ayuda con la internalización!

--
/\ndrés